skip to Main Content
Tussen De Latte’s Door Marcom-advies Voor Een Startup. Wazzup? *

Tussen de latte’s door marcom-advies voor een startup. Wazzup? *

linssen id ontwikkelt pay off en activatie voor MyLocalShop

Voor een startup werken we niet vaak. Dat heeft te maken met de aard van de business. Om te beginnen zijn we niet van de Oatly. En dan het gehypete proces: er is een id, een product of een app, en daar zijn de makers dan zó god gegeven blij mee, dat alle energie gaat zitten in ontwikkeling. Naar binnen of buiten kijken is er niet meer bij. Het moet asap live. En dan als een dolle opschalen. 24/7 knallen. Marketingcommunicatie? Why? When? En duur bovendien!

Wilco Muntjewerf van MyLocalShop knalt ook 24/7, maar denkt er toch iets anders over. MyLocalShop is een social commerce platform dat op lokaal niveau twee werelden met elkaar verbindt: de online actieve consument met de fysieke winkelier. Goed nieuws in een wereld waarin online winkelen steeds groter wordt en de fysieke winkelstraten achter blijven.

Marketingcommunicatie cruciaal

Wilco was op zoek naar een dragende gedachte, een zinnetje, een kapstok. Wij bedachten een pay off die de kern raakt: ‘Volop voordeel in jouw buurt.’ En ontwikkelden met bestaande elementen een off- en online merkactivatie waarin lokale ondernemers de held zijn: ‘Volop voordeel bij Bakker Janssen’, ‘Volop voordeel bij Bistro Smul’.

Daarnaast gebruikten we de ronde cirkel uit het logo als merkteken om aangesloten ondernemers direct herkenbaar te maken. Simpel en effectief. En uitrolbaar in alle richtingen. Fotografie en dtp: MyLocalShop. Marketingcommunicatie bleek bij de introductie in Schagen, de eerste stad, een belangrijke factor. Ondernemers sloten zich snel aan en ook consumenten wisten het platform rap te vinden. In de kop van Noord-Holland staat MyLocalShop nu als een huis. Next!

Nuttig en niet duur

Dan nog even dit: ‘Marketing en communicatie? Why? En duur bovendien!’

Even tussen de latte’s door een kort maar krachtig gesprek over > de essentie van je startup > je doel > je doelgroep > de insights die je nodig hebt je doelgroep raken > de kortst mogelijk samenvatting van jouw belofte > een slimme inzet van middelen om je doel te bereiken …

Dat is dus behoorlijk nuttig. En zeker niet duur.

*Budweiser campagne uit 2000

 

Back To Top