skip to Main Content
Laatste Campagne Van Marmoleum Schurkt Dicht Tegen Fans Aan.

Laatste campagne van Marmoleum schurkt dicht tegen fans aan.

Marmoleum is zo’n merk dat fans en haters kent. Daar tussenin zit een groep die Marmoleum nauwelijks kent. De eerste roemen de kleurenpracht, de veelzijdigheid, de duurzaamheid en vooral de vlakke, strakke, tijdloze, maar evengoed fel eigenzinnige uitstraling. Binnen deze groep vallen interieur aficionado’s met kijk op Nordic design, liefhebbers van modernistische klassiekers, evenals meer praktisch ingestelde estheten.

Haters hoeven de vloer maar te zien, sommigen zeggen zelfs, te ruiken, om zich een traumatische schooltijd te herinneren, een ziekenhuisopname, of een wortelkanaalbehandeling. Gemeenschappelijke deler; er lag zeil op de vloer: linoleum. Hun afkeer heeft niets te maken met mooi of lelijk, met modern of ouderwets, hun beeld van Marmoleum is gekleurd door een trauma. Zij zijn voorgoed verloren. En dat is ok.

Met de laatste campagne voor Marmoleum  schurken we nog dichter tegen onze fans aan. Niet door het prachtplaatje dat Marmoleum in het interieur is te laten zien, nee, er is gekozen voor een nieuwe nu uiterst relevante reason to buy, eentje die juist de wat meer bewust levende mens blij maakt: Marmoleum is 100% CO2 neutraal.

Dat is allesbehalve fakenews, of greenwashing. De details vind je hier. De campagne is gebaseerd op de simpele gedachte dat je interieur pas écht mooi is als ook het exterieur profiteert. De natuur dus. Dat hebben we in één korte regel samengevat: Mooi voor Binnen. Goed voor buiten. Het beeld, van Marc van Oene, voegt daar behalve esthetiek, emoties van weidsheid en kalmte aan toe. Geen geitenwollen sokken, maar beauty & sustainability. Met deze campagne versterken we niet alleen de fanbase en daarmee de referalpotentie, we activeren ook geïnteresseerden in een vlakke vloer die open staan voor een milieuvriendelijk alternatief. Dat is verstandige marketing.

De campagne heeft eindeloos veel spin-off mogelijkheden. Waarvan er één, in ieder geval voorlopig, nog geen doorgang vindt: het beeld van hierboven, maar dan in het echt. Een langs Nederlandse natuur reizende 100% CO2 neutrale self containable cabin, die diep in het bos, of bij water haar tijdelijke bewoners verrast met een onnavolgbare natuurbeleving. Ongekende stilte en verlatenheid plus het comfort van een maximaal geïsoleerde glazen kubus. Dat is branding van jewelste en bovendien goed in te zetten als activatie. We zijn in gesprek met verschillende partijen. Kort gezegd.

Bij nader inzien is zo’n cabin eigenlijk de perfecte plek om Marmoleum haters van hun trauma te genezen. Vervang de negatieve beleving door een nieuwe blijmakende. Ik voorzie succes, maar ik geef toe, de businesscase is lastig.

Back To Top